Günümüzde birçok farklı buluş ve yenilik, her türlü sektörü derinden etkilemeyi başarmıştır. Özellikle yapay zeka (Artificial Intelligence – AI) adı verilen ve bilgisayar alt yapılı olan sistem, yavaş yavaş insanların yerini almaya başlamıştır. Yapay zeka ve çağrı merkezleri günümüzde en çok konuşulan konuların başında gelmektedir.
Yapay Zeka Çağrı Merkezlerinde Nasıl Avantajlar Sağlamaktadır?
Çağrı merkezlerinin aranma nedenleri arasında ilk sırada bilgi almak bulunmaktadır. Kişisel çabalarla bilgiye erişim bazen çok uzun zaman alabiliyor. Bu noktada müşterilerin daha fazla telefon başında beklemesi olumsuz bir durum olarak tanımlanmaktadır. Ancak yapay zeka sistemleri sayesinde sadece birkaç saniye içerisinde gereken tüm bilgilere erişim sağlamak mümkün olabilmektedir. Ayrıca 7/24 çalışan yapay zeka ürünleri, herhangi bir yorgunluk belirtisi göstermemek te ve her zaman istenilen bilgiyi sunabilmektedirler.
Yapay zeka ve çağrı merkezleri çerçevesinde dikkat çeken bir diğer avantaj ise tahmin edebilme yeteneğidir. Özel olarak dizayn edilen botlar, müşterinin ses tonu ile alakalı olarak bir değerlendirme yapabiliyor. Bu değerlendirme sonrasında ise müşteriye uygun bir çağrı merkezi elemanına yönlendirme gerçekleştirilebiliyor.
- Yapay zeka robot ya da sistemleri, çağrı merkezlerindeki her türlü görüşmeyi anında saklayabiliyorlar. Bu sayede hizmet kalitesi ya da müşteri tercihleri açısından bir değerlendirme yapılacağı zaman ekstradan bir işlem oluşturmaya gerek kalmıyor. Botlar sayesinde gerekli olan tüm verilere erişim sağlanabiliyor.
Amacımız müşterilerimizin iletişim merkezlerini dünya standartlarına çıkarmak…